Vanuit welke intentie zouden wij in het VO onze manier van toetsen & evaluatie kunnen inrichten zodat die meer recht doet aan de brede ontwikkelingsdoelen van ons onderwijs? Toetsen we vooral vanuit een behoefte van controle of willen we vanuit een grondhouding van vertrouwen de leerling in zijn/haar ontwikkeling waarnemen? En hoe ziet dit er dan uit?
Dit vind je misschien ook leuk
Sinds de invoering van het centraal examen in de vrijescholen voor voortgezet onderwijs (Project 2000) staan we voor de uitdaging om juist […]
In een recente Meesterwerk-podcast gaat Jan Jaap Hubeek in gesprek met Wouter Modderkolk en Rob Kickert over de zin en onzin van toetsing. Rob […]
In dit essay van Doortje Lenders in Vrij Nederland stelt zij dat we ons blindstaren op cijfers waardoor we de verschillen tussen mensen niet meer zien. Voor dit interview is o.a. Wouter geïnterviewd.
In de bundel Overbruggen doen verschillende auteurs verslag van het onderwijsonderzoek dat plaatsvindt in het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs en ze laten zien wat […]